tirsdag 16. oktober 2018

Digital fotokunst

Bildet "Veivalg" er et av mine siste bilder.
Tema kan tolkes i forskjellige retning og det overlater jeg til dere.

Digital fotokunst er et diskutert område innen foto og går både i posetiv og negativ retning. Det er mange meninger om kunstarten og jeg skal ikke komme inn på det her.
Jeg tok et kurs i photoshop, og fikk et lite innblikk i denne uttrykksformen, den fasinerer meg. Kanksje fordi jeg av og til føler trang til fortelle en historie, ta et standpunkt i en diskusjon eller bare leke med bilder.

Etterhvert som man eldre, og i denne tiden hvor alt går så fort kommer det noen tankekors. Hva skal vi etterlate til neste generasjon? Er alt nytt flott og glemmer vi litt vår arv?
Jeg fant et dikt av Hans Børli, og et bilde av min oldfar,
dette satt jeg sammen med et hus som ikke finnes lenger.
Bildet kaldet jeg arven
  Etter et besøk på Langedrag tok jeg disse to bildene av våre truede dyrearter, ulv og fjellrev. 
Villmark og våtmark?
 

  Motorvei og jernbane... hva gjør det med våre dyrebare våtmarksområder?
Etter et besøk på Gullaug i Lier og leste historien om den siste
adelsmannen Tordenstierne ble jeg litt inspiret av å lage dette bilde.
 Modeller kan vært et problem, her har jeg kost meg med noen bilder av barnebarna mine.
 Pokermon var et besettelse en stund.
 Frida i vinterlandskap.
 Etter en portrett workshop jobbet jeg videre med disse 3 bildene. Her gjenngitt med tillatelse.
Til slutt litt lek med bilder
Til slutt en nyttårshilsen jeg lagde, ja fotofikling kan brukes til litt av hvert.
Jeg tar jeg gjerne imot meninger om temaet i kommentarfeltet, eller bare tilbakemeldinger på mine bilder Med unntak av det første bilde er bildene fotografert av meg. Det første bilde var et utfordring jeg tok hvor jeg skulle bruke minst 2 bilder som var lagt ut og de 2 siste jeg brukte var mine egne.
Forøvrig håper jeg dere har kost dere med bildene mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...