onsdag 26. juni 2013

En uke i kreativitetens tegn med Frida...

Frida skal bo hos meg en uke da hun skal delta på Ringerikes Kulturskole med lærer Børge Brekke.
Denne uken skal vi kose oss med tegning og foto. Frida har laget sin egen blogg hvor hun skal legge inn "ting og tang".
En kos med husets hund Ahura torsdag kveld roet nervene dagen før dagen... Full blotting for Ahura, hvem kan motstå å bli klødd på magen?
 Første skoledag  fredag 21. juni og spenningen var stor. 
En flott uke starter. I klassen er det 18 barn i alder fra 8 år og oppover. Jeg var innom en tur og de satt "nesten" som tente lys. Noen av dem hadde gått der i fjor også så de var litt varmere i "trøya".

Jenta har fantasien i orden og jeg gleder meg hele tiden over hennes tolkninger av temaer og utførelse av arbeidene. Hun går på med stor entusiaseme og innlevelse og med fri fantasi får tegningene hennes spesielle uttrykk.
Hennes fugletolkninger. Den nederste stæren er skolejobbing mens ugla og den 
kule ørnen ble skapt på stuebordet hos meg.
 Knettgummi (viskelær som brukes på bl.a. kulltegninger) ble skapt om til små skulpturer av Frida
Selvportrettet ble til i bilen

1 kommentar:

  1. En herlig jente!! Tenker dere to stooor koser dere sammen!! Syntes særlig ugla var kjempe tøff!!!

    SvarSlett

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...