torsdag 14. november 2013

Sara fra foto til pastell tegning

Her vil jeg presentere familien lille sjarmtroll. Sara er en langhåret dachs og tilhører min datter Jorunn og jentene hennes. Hun er en unghund med futt og fart.



Bildet viser Sara og Frida mitt barnebarn.




Legger ved noen flere bilder av henne (Sara)
 Disse  bildene av Sara er tatt i hagen hos min søster Inger.
Sara og tibben til Inger, Juna, disse to er omtrent like gamle, under et år gamle.
Jeg fikk lyst til å forsøke meg på en tegning med litt action og fant dette bildet av Sara
Her leker jeg med Sara og kongen til min lagotto.
Den er i største laget for ei lita dachefrøken, men hun syns det var kjempegøy.
Jeg begynner alltid med en løs skisse for å få inn bevegelser og uttrykk
 
Denne ville jeg ha over på farget kartong og gjorde i stand et ark på ca 25x35 cm.
Bildet overfører jeg slik at alle detaljene fra skissen kommer med.
 Gråblyant og pastellblyanter er redskapet, har fått veldig sans for å jobbe med pastellblyanter.
Det ferdige resultatet ble slik og jeg har fått mersmak på denne kunstformen.
Det blir nok flere paselltegninger fra min hånd.
Gi gjerne tilbakemeldinger, ris og ros hjelper på utviklingen min.

2 kommentarer:

  1. Så moro å se vår lille Sara og tegningene! Du må kurse meg litt utover våren:-)

    SvarSlett
  2. Det kan jeg vet du... Vi kan ha mange fine tegnestunder utover våren :-)

    SvarSlett

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...