tirsdag 13. august 2019

D.G.A. og digital fotokunst


 "Frihet" svane malt på lerret med akryl, digitalisert
D.G.A: Prosessen med å lage kunst fremstilt ved hjelp av teknikken D.G.A starter på papir, lerret eller lignende hvor man tegner, maler eller på annen måte skaper kunst. Deretter blir tegningen/malerier digitalisert i høy oppløsning ved hjelp av kamera eller en scanner.I sommer har jeg jobbet litt med denne teknikken på maleriene mine og legger her ut de 3 første trykkene.

"Hurt" deler av et portrett, akryl på lerret, videre jobbet med digitalt.

"Powergirl" akyl på lerret,  digitalisert.

De neste bildene er digital fotokunst, satt sammen lag på lag og bearbeidet i photoshop.
Det siste bildet jeg laget kommer først.
"Verdensarven" ta vare på fjorder, fjell og fauna. Modell Wilma.
"Danseprinsessen", barnebarnet mitt i dansekonkurranse.

"Blåveisepiken". Modell Frida.
Inspirert av sangen "Jeg går og rusler på Ringeike" av Arne Paasche Aasen.
"Tette bånd", Maria og Villemo
"Tankespinn". Portrett av en god venn.
"Railway to heaven" 
"Lengsel"
I et anfall av lengsel mot våren, der jeg satt i snøføyka, lagde jeg dette bildet.

Alle bildene mine er lagd høyoppløslige og kan trykkes etter dagens krav til papir- og fargekvalitet.
De kan trykkes i størrelser fra A-5 til plakater. Bildene blir selvsagt signert og nummerert.
Ta kontakt.
De personlige bildene er selvsagt ikke til salgs men de andre er, Det gjelder også bildene på det andre innlegget på denne bloggen, se  "Digital fotokunst"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...