søndag 8. juni 2014

En rorbu blir til...

Etter 4 herlige dager i Grebbestad på akvarellkurs med Lars Eje Larsson, er jeg full av inspirasjon og hadde 4 halvferdige arbeider i kofferten hjem.
Grebbestad er en herlig liten havneby i Tanum Bohuslän. Her finnes det man måtte ønske seg av flotte maritime motiver, som jeg med sikkerhet vil fordype meg i, i tiden som kommer.
Man er ikke på de kanter uten å forsøke seg på en rorbu
Min enkle tankegang sa at dette er et relativt enkelt motiv så satt igang med friskt mot.
Dette gikk ganske greit og jeg la på noen flere strøk, så begynte frustrasjonen og bre seg, dette fikk jeg ikke til, det ble flatt og kjedelig...
Neste dag finner jeg fram de kraftige fargene og den brede penslen, og resultatet endrer seg ganske så drastisk.
Må jo si jeg likte bedre denne røffe utgaven av bildet mitt men fant ut at det nok bør beskjæres litt.
Slik??
Fargene på bildet er nok litt vel sterke i forhold til orginalen...
Gi gjerne noen tilbakemeldinger...
Det blir flere blogger fra denne turen, rene fotoer og noen fra selve kurset.
Som relativt fersk akvrellmaler syns jeg fikk mye ut av dette kurset og gleder meg til å utforske akvarellens muligheter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...