fredag 23. mai 2014

Langhuset - et motiv og 2 forskjellige bilder

Akvarell er ikke det mediet jeg jobber mye med (jeg er jo en "akryldame"), og blekktegning er helt ny måte å jobbe på. Blekket har stått på en hylle i mange år, men har nå kommet til "heder og værdighet" igjen. Blir nok flere tegninger etterhvert.
For å vise forskjellene legger jeg ved fotoet (tatt av megselv med vidvinkel) og de to ferdige bildene innrammet.
 Langhuset i Veienmarka kulturminnepark
Her er blyanskissen min som ligger til grunn for bildene.
Tegning med penn og blekk, for skygger er det brukt pensel og vann. Ingen akvarellfarger her.
På akvarellpapir ferdig innrammet 32x42 cm
Akvarell på 300gr Hanemühle akvarellpapir. Ferdig innrammet 48x58 cm.

Nå anser jeg meg som ferdig med dette motivet. Dette har vært et morsomt og lærerikt prosjektet.
Bildene er tilsalgs.
Akvarellen vil bli utstilt i Sparebanken 1 Ringerike og Hadeland på Søndre Torg, Hønefoss i hele juni måned. 
Håper dere tar en titt på originalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...