tirsdag 14. april 2015

Litt lunsjsnadder eller til nisteboksen

Eggeomelett på en enkel måte
For en stund siden så jeg en link på facebook om hvor enkelt det var å lage denne omeletten. Den linken har forlengs forsvunnet så jeg har prøvd å gjennskape den, med det jeg har til rådighet denne formiddagen.
I den oppskriften på fb ble det brukt noen kakeformer og skinke husker jeg.
Jeg fant derfor fram noen muffinskopper jeg hadde stående, skinke hadde jeg ikke men en pakke med bacon ble tryllet fram fra fryseren.
Ingrediensen til 4 former:
  • Bacon
  • 1/2 løk
  • 1 vårløk
  • 2 egg
  • 2 ss helmelk (bruk  det du har, vann går også utmerket)
  • litt ost
  • gressløk 
 Bacon, løk og vårløk ble stekt i pannen
 Mors gamle hjulvisp er alltid god å ha og sammen med eggene og melken ble det en fin "smet"
 Gaudaen ble hentet ut av kjøleskapet (kan fint bruke en ost med mer smak men det var den jeg hadde til rådighet idag. Takk Elin for svenskehandlen
 Dette ble fordelt i formene, akkurat passe til 4 former
 ... ja så var det årets gressløk, som tappert kjempet mot snøen ute (14. april - 1. sommerdag)

 Inn i ovnen. 180 grader i 15 minutter
 Ikke stek for lenge for da blir det litt tørt.
 ... og vips så var lunsjen ferdig, her dantert på litt salat med en god olivenolje og litt balsamico over,

Verdt et forsøk, smaker også yppelig kalde i nisteboksen eller som slitt smågodt til kvelds.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...