onsdag 22. mai 2013

Bjørke gård høsten 2011

Hei.
Jeg rydder og flytter over til denne nye fotobloggen, derfor litt "gamle hendelser". Bjørke gård ligger i Hole kommune og har åpen gård med blomster og maisplukking. Det er også endel spennende dyr der.
Et paradis for ungene... vi tar gjerne en tur på høsten og koser oss.
Emile som vi kaller Mille fra Ahurs E-kull har blitt igjen her hos oss. Det å ha en valp igjen etter så lang tid er en uvant jobb og jeg må nok repetere noen regler for meg selv. Tålmodighet er en dyd.
Men søt er hun da...
Hils på Ricciolino Emilie Di Ah-Riggo, vår lille "Mille" eller "lille My"
som jeg kaller henne når hun raser som værst...
Jenta med futt og fart...
For tiden føler jeg meg litt rastløs, er vel overgangen fra sommer til høst og psyken som automatisk innstiller seg på et inneliv med god mat, vin, malerpensler og det som hører høsten til. Samtidig er det herlig å nyte disse flotte høstdagene vi har, sola henger lavt over åskammen og luften er sval, men allikevel med lukt av høst, med blåbær og tyttebær i skogen. Dessverre kan jeg for lite om sopp så den tør jeg ikke å plukke, kanksje et soppkurs kunne være noe å tenke på. Jeg er i skogen hver dag med hundene og vi ser hauger av denne veksten, men den får stå i fred for meg...

I helgen hadde jeg besøk av datter og barnebarna Frida og Pernille. Vi dro til Bjøke Gård som ligger like utenfor byen her. De har spesialisert seg på selvplukk av mais, bønner og blomster som bl.a. solsikker. Her er noen bilder fra turen vår.
Jentene i maisjunglen
Frida renser maisen
Slik ser den ut nyplukket.
 
Fangsten ble på 20 kg. Det er vanskelig å stoppe plukkingen i tide... gøy er det!

Nygrillet mais
Ellers er det mye mer på Bjørke...
Det er også mange dyr på gården til stor glede for ungene.
Høner, frittgående og i hønsegården

 



 Det var utrolig morsomt å se hestene som spiste mais, de spiste først av alle kornene før de tok stilken. Teknikken var fasinerende.

 Dagen ble avsluttet med hopping i høyet.


Noen bilder fra en utrolig flott høstdag. Jeg tok flere bilder som jeg kommer tilbake til senere. Ønsker dere alle en flott høst ute og innomhus
:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...