søndag 26. mai 2013

Ringerike rundt høst 2011

Hei.
(Hvis du klikker på et av bildene vil du få opp et slideshow som viser bildene i et større format)

Nå er det evigheter siden jeg var inne her så nå var det på tide å oppdatere bloggen. Har gått igjennom bildebunken min og fant noen jeg har lyst til å dele med dere. Dette er kun naturbilder.
Vil komme tilbake til andre bilder senere.
 Vi har to flotte parker her i byen. En liten tur i søndre bypark ga meg bl.a. disse to bilder fra parkdammen. Det var høst og trærene hadde begynt å kaste bladene sine.
Et yndet fotosted utenfor byen er Røsholmstranda som ligger i Tyrifjorden.  Tyrifjorden er norges 5. største fjord og har mange idylliske steder.
Her er det et flott lys som jeg prøvde å fange med kamerealinsen.
Hønefoss by besto i gamledager av 2 halvøyer og en øy med elvene Begna og Randselva som møttes. I nyere tid ble det demmet opp og øya ble borte.
Randselva og Begna samler seg til Storelva som renner ut i Tyrifjorden.
Dette bildet er tatt ved Helgelandsmoen.
Over elven Begna går jernbanesporet til Bergen. Den gamle jernbanebroen er vi veldig stolte av.

I skogene utenfor byen har vi flotte områder til rekreasjon for hjerte og sinn.
Her er et par bilder fra Aklangen.



... og på Holleia finner vi Svarttjern
Dette var en liten rundtur i distriktet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...