søndag 18. mai 2014

Tegning med penn og blekk

For en tid siden la jeg ut en akvarell av Langhuset i Veien kulturminnepark link her til akvarellen. Jeg konverterte fotoet til sort/hvitt ...
Etter å ha studert bildet en stund begynte jeg å fundere på hvordan en tegning med penn og blekk ville ta seg ut. Som tenkt så gjort, jeg fant fram et blekkhus jeg kjøpte for manger år siden og satt meg godt til rette i stolen og startet jobben...
Blyantskissen hadde jeg allerede så det var bare å sette igang
Det møysommelige arbeidet startet. Akvarellpapiret ble stadig fylt med nye streker og ved hjelp av pensel og litt vann gikk arbeidet framover.
Dette var utrolig gøy etterhvert som tegningen begynte å ta form... Det vanskelige er faktisk å stoppe før alt blir ødelagt. For meg som stort sett er vant til å jobbe med akryl hvor endringer er enkelt var dette en utfordring.
... og det ferdige resultatet ser da slik ut... 
Tegning med penn og blekk på akvarellpapir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...